ponedeljek, 31. julij 2017

Gastroskopija

Kot sem že omenila v predhodnem postu so mi opravili gastroskopijo. Napotnico zanjo in prav tako kolonoskopijo sem dobila lani poleti. Zakaj sem bila napotena na ta pregleda? Po testih, ki sem jih opravljala preko Sandija sem bila pozitivna tudi na Helicobacter pylori in me je moja osebna zdravnica napotila še na test uradne medicine. (kaj je Helicobacter pylori pa kdaj drugič)
Test so opravili iz blata in je bil prav tako pozitiven. Ker test ni 100% me je napotila še na gastroskopijo. Kolonoskopijo pa sem dobila zaradi težav s prebavo, izmenjevanje zaprtosti in driske ter pogoste napihnjenosti, ki sledi obroku.

Čakalne dobe so povsod dolge. Odločila sem se da grem v Diagnostični center Bled. Ker sem imela redno napotnico sem čakala skoraj 9 mesecev. Gastroskopijo sem že preživela pri 15 leti, zato približno sem vedela kaj me čaka.

KAJ JE GASTROSKOPIJA?

Gastroskopija je endoskopski pregled požiralnika, želodca in dvanajstnika. S tankim upogljivim inštrumentov (endoskopom) preko ust ustopijo v prebavno pot in pregledajo požiralnik, želodec in dvanajstnik. Z drobnimi kleščami pa lahko tudi odvzamejo dodaten vzorec za pregled pod mikroskopom.

Na dan pregleda sem ob dogovorjeni uri prišla tešča (6-8 ur prej nič hrane) v Diagnostični center Bled, po vpisu na recepciji sem počakala v čakalnilci na klic. Zdravstveni tehnik me je odpeljal do ambulatne, kjer me je že čakala zdravnica. Po kratkem pogovoru smo se lotili posega. Tehnik mi je v usta našprical lokalni anesteik, ki omrtviči žrelo, usta namestil ustnik in me polegel na levi bok.
Gastroskpija je načeloma neboleč le neprijeten poseg, no tako ga imam tudi jaz v spominu do tega trenutka. Ko je gastroenterolgija pričela z uvajanjem gastroskopa se je zame pričela nočna mora. Že prehod iz ust v požiralnik je bil neopisno boleč. Nikakor nisem mogla dihat, bolečine pa so bile resnično neznosne v predelu vratu.
Poseg je trajal slabih 15 min, meni pa se je zdela cela večnost. Odvzela pa je 7 vzorcev za histološki pregled. Po izgledu je moja prebavna pot normalna, bomo videli kaj bo po histologiji. Po kočanem pregledu sva spregovorili  z zdravnico še nekaj besed in potem sem odšla resnično izmučena domov. Lahko rečem, da je bil to najhujši pregled zame do sedaj. Resnično mi je žal, da se nisem odločila za pregled v analgosedaciji, saj v DCB nudijo tudi to možnost. Sedaj me je kolonoskopije, ki jo imam čez slaba 2 meseca, še veliko bolj strah.
Po pregledu sva z zdravnico tudi pogovarjali zakaj me je tako bolelo, prvič pa ne. Ker imam levo parezo povratnega živca se je v grlu pojavil res močen krč, tako je gastroskop komaj potisnila skozi in ves čas pregleda me je potem močno dražil.
Še nekaj dni po pregledu me je vrat bolel in težko sem požirala ravno tako kot po operaciji. Še dva dni pa sem rigala ko največja svinja :D in se počutila kot bi imela gripo.

Moja izkušnja iz zadnjega pregleda je res slaba, ampak večina nima nobenih težav. Če pa vas skrbi, ali pa ste že imeli slabo izkušnjo pa predlagam, da se pregledu ne izognete amapk izberete ustanovo, kjer vam bodo opravili poseg v analgosedaciji. Analgosedacija je rahlo pomirilo, ste pri zavesti le boleč ni.
Izvid histoloških preiskav pa pride po pošti.

Ni komentarjev:

Objavite komentar